Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat
Mobilitat sostenible

La Conselleria d’Obres Públiques conclou les obres del segon tram del carril bici Pego-el Verger

01/04/2023
La Conselleria d’Obres Públiques conclou les obres del segon tram del carril bici Pego-el Verger
  • L’actuació ha suposat una inversió global d’1.974.000 euros
  • La Generalitat millora la mobilitat per a ciclistes i vianants mitjançant la creació d’itineraris segurs

La Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha finalitzat les obres del segon tram del carril bici entre la rotonda del polígon industrial de Pego i la nova rotonda construïda en la intersecció amb la CV-728, així com del nou tram del carril bici entre la cooperativa i l’oficina de turisme.

L’objectiu principal de l’actuació ha consistit a recondicionar integralment el carril bici, construït fa més de 20 anys, entre el Verger i Pego, a la comarca de la Marina.

A causa de l’elevada intensitat mitjana diària (IMD), uns 6.780 vehicles diaris, segons dades de 2022, amb un percentatge del 2,4 % de pesants en aquest tram de la CV-700 que passa per Pego, la Conselleria d’Obres Públiques ha considerat prioritària la millora de la mobilitat sostenible i l’accessibilitat per a vianants i vehicles no motoritzats.

Gràcies a aquesta actuació, des de la Conselleria s’ha aconseguit millorar la mobilitat de ciclistes i vianants mitjançant la creació d’itineraris segurs per a aquests. També s’ha millorat l’accessibilitat i la permeabilitat transversal de la carretera per a vianants; la seguretat viària, mitjançant la remodelació i creació de rotondes, així com pel trànsit calmat.

Aquesta actuació ha suposat una inversió global d’1.974.000 euros, dels quals corresponen 1.406.000 euros a les actuacions referides de carrils de ciclistes i vianants i voreres, i 568.000 euros a les dues rotondes executades o remodelades. El termini d’execució ha sigut de 6 mesos.

Obres finalitzades

Abans de l’actuació, la via de ciclistes i vianants es trobava degradada, principalment per la presència d’arbustos en la cuneta confrontant i pel creixement de vegetació en la mateixa banda de redolament d’asfalt. A més, el ferm presentava clevills en àrees àmplies i diverses obres de drenatge transversal es trobaven cegades.

Així, el tram I es va executar el juny de 2021 i ara han finalitzat les obres del tram 0, que connecta la rotonda de l’oficina de turisme i la rotonda de la cooperativa, així com les del tram II, que discorre entre la rotonda del polígon industrial i la intersecció amb la carretera CV-728.

En concret, en el tram 0 s’ha dut a terme un carril bici de 265 metres de longitud i s’ha renovat el tram de vorera que discorre en paral·lel de 2,70 metres. A més, la rotonda de la cooperativa s’ha remodelat per complet amb un diàmetre exterior de 23,5 metres i un altre interior de 16.

Pel que fa al tram II, que comprén des de la rotonda del polígon fins a la rotonda de la intersecció amb la carretera CV-728, s’ha construït un carril per a ciclistes i vianants de 2.300 metres de longitud i 3 metres d’amplària, i s’han reconvertit les dues cunetes de la carretera en cunetes de seguretat amb una longitud de 4.600 metres i 2 d’amplària.

A més, la intersecció de la CV-700 amb la CV-728 s’ha transformat en una rotonda amb un diàmetre exterior de 18 metres i un altre interior de 12, i s’han dut a terme els camins de servei i l’ornamentació de l’illot central amb el motiu dels parcs naturals de la Generalitat (el xiulet).

La carretera CV-700, que forma part de la xarxa de carreteres autonòmiques de la Generalitat, uneix els municipis d’Alfafara amb el Verger i passa per diversos termes municipals de les comarques del Comtat i la Marina Alta.

Galeria d'imatges