Hisenda, Economia i Administració Pública
Contribuyentes

L’Agència Tributària Valenciana introduïx la cita prèvia amb només una hora d’antelació per a la realització de tràmits tributaris

02/10/2023
  • La directora de l’ATV, Sonia Díaz, recalca que amb estes actuacions “volem una administració tributària àgil i pròxima a la ciutadania, que assistisca de manera eficient els contribuents”

L’Agència Tributària Valenciana (ATV) completarà l’assistència que presta a les persones contribuents amb la implementació de dos novetats en l’atenció i l’assistència a la ciutadania.

D’una banda, la ciutadania podrà sol·licitar cita prèvia amb només una hora d’antelació, tant per a ser atesa de manera presencial com de manera telefònica, a través del servei ‘L’ATV li telefona’, sempre que hi haja cites disponibles.

Això significa que les persones contribuents podran plantejar consultes o rebre assistència quan omplin algun model tributari en el mateix dia. D’esta manera, l’ATV garantix una atenció ràpida.

D’altra banda, i pel que fa al model 650 sobre l’Impost de Successions, s’ha introduït la possibilitat de resoldre dubtes i rebre assistència per a omplir-lo també de manera presencial, sempre que es complisquen uns certs requisits: que no s’atorgue la representació a professionals, que el nombre de béns no siga superior a 10, que no hi haja més de 5 persones hereues, etc.

Els supòsits en els quals el servei d’assistència per a omplir el model 650 no es preste de manera presencial es poden consultar en l’apartat de ‘Serveis a la ciutadania’ i ‘Sol·licitud de cita prèvia’ de la pàgina web de l’ATV.

La directora general de l’Agència Tributària Valenciana, Sonia Díaz, ha destacat que estes actuacions “s’engloben dins del camí emprés per l’ATV per a comptar amb una administració tributària moderna, àgil i pròxima a la ciutadania, que puga assistir de manera ràpida i eficient els contribuents”.

En este sentit, Sonia Díaz ha posat en relleu el paper de l’Administració, “que ha de treballar de manera contínua per a ajudar la ciutadania a facilitar-li el compliment de les seues responsabilitats fiscals sense la pressió de les sancions o els recàrrecs”.

Pla pluriennal de gestió

Esta actuació de millora dels serveis d’atenció a la ciutadania s’emmarca en el Pla pluriennal de gestió de l’Agència Tributària Valenciana per al període 2020-2023, concretament en el seu objectiu de millorar l’assistència personalitzada en el compliment de les obligacions tributàries, mitjançant el desenvolupament, principalment, del servei de cita prèvia.

A més, pròximament el servei d’assistència presencial del model 650 de l’Impost sobre Successions s’estendrà a les 62 oficines liquidadores de districte hipotecari (registres de la propietat) presents en tot el territori de la Comunitat Valenciana.

D’esta manera, es proporciona a la ciutadania una informació i una assistència més pròximes i se li facilita, en gran manera, el compliment de les seues obligacions tributàries.

Galeria d'imatges