Detalle nota de prensa - Comunica GVA
El Consell aprova el nou pla de dinamització i governança turística de Pego i les Valls
- Turisme Comunitat Valenciana contribuirà amb la quantitat de 160.000 euros
- L'objectiu és la posada en marxa d'accions dirigides a la dinamització turística del territori afectat pels incendis de l'estiu del 2022
El Consell ha autoritzat la subscripció del conveni de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana i la Mancomunitat de Serveis Socials i Turisme de Pego, l’Atzúbia i les Valls per a desenvolupar el Pla de dinamització i governança turística de Pego i les Valls durant l’exercici 2023.
Turisme Comunitat Valenciana contribuirà amb la quantitat màxima de 160.000 euros per a impulsar accions dirigides cap a la revitalització i la millora dels recursos i de l’activitat turística en el territori, sota premisses de sostenibilitat, turisme ambiental i patrimonial, desenvolupament endogen, qualitat, innovació i competitivitat, aspectes, tots, que contribuiran a incrementar la competitivitat de l’oferta turística de la Comunitat Valenciana.
En concret, mitjançant este conveni, la Mancomunitat de Serveis Socials i Turisme de Pego, l’Atzúbia i les Valls elaborarà el Pla estratègic de turisme de Pego i les Valls 2024-2028 per a impulsar la gestió i el desenvolupament turístic sostenible i competitiu de la destinació i, d’esta manera, definir un full de ruta precís per a la millora i la revitalització turística de la zona.
Una altra de les actuacions que es recullen en el conveni és l’elaboració d’un pla ambiental i territorial de Pego i les Valls 2023-2025, després dels incendis que hi va haver l’estiu de 2022. Així mateix, s’impulsarà l’articulació de productes turístics competitius i sostenibles en el marc del programa CreaTurisme.
També s’impulsarà un programa de visites culturals i senderisme per a fomentar la mobilitat i el consum de la demanda turística; un programa de tallers d’etnobotànica i observació d’aus; el desenvolupament d’accions mediambientals per a la revitalització turística de territori; l’impuls d’una campanya de comunicació i màrqueting en línia; el disseny de material promocional interpretatiu; les millores en la pàgina web i l’app turística, així com la creació de cartelleria i senyalística de les rutes de Pego i les Valls.