Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Agricultura dona suport a iniciatives d’unitat que fan valdre la qualitat dels cítrics valencians i beneficien els citricultors locals
- El secretari autonòmic d'Agricultura, Javier Bartolomé, ha assistit a l'acte del tall de la primera Nuleta (marca geogràfica de qualitat de la Clemenules de la Plana certificada per la IGP Cítrics Valencians)
El secretari autonòmic d’Agricultura, Javier Bartolomé, ha afirmat este dilluns que “la Conselleria d’Agricultura dona suport a iniciatives d’unitat que fan valdre la qualitat dels cítrics valencians i beneficien els citricultors locals”.
Durant la seua assistència a l’acte del tall de la primera Nuleta (marca geogràfica de qualitat de la Clemenules de la Plana certificada per la IGP Cítrics Valencians), al qual també ha assistit la delegada del Consell a Castelló, Susana Fabregat, Javier Bartolomé ha destacat que “la creació d’una marca col·lectiva i la col·laboració amb la IGP són passos significatius cap a la revaloració de les clemenules de la comarca”.
“Este projecte és un exemple de les iniciatives que es poden prendre per a aconseguir accedir al mercat amb un producte de primera qualitat que destaque entre la resta”, ha subratllat Bartolomé.
“Per això”, hi ha afegit Bartolomé, “continuarem col·laborant per a enfortir les relacions amb els distribuïdors i minoristes, així com explorant altres estratègies que puguen ajudar a ampliar la visibilitat i l’acceptació dels cítrics valencians en el mercat”.
Així mateix, el secretari autonòmic ha explicat que “en Nuleta col·laboren un consorci d’ajuntaments, cooperatives de serveis agrícoles i d’exportació, comerços d’exportació, el Sindicat Central d’Aigües del Millars i l’Associació Provincial de Pous de la Província de Castelló, que s’han unit per a crear l’Associació per a la Valoració de la Qualitat de la Clemenules de la Plana”.
“Des de la Conselleria d’Agricultura seguirem amb interés esta iniciativa i esperem que la promoció que es faça de la Nuleta siga beneficiosa per als agricultors locals”, ha conclòs.
Per la seua banda, la delegada del Consell a Castelló, Susana Fabregat, ha destacat “la importància de promocionar i donar a conéixer els beneficis dels nostres cítrics, fomentant-ne el consum com a part d’una alimentació saludable. A més, Nuleta naix com a referent d’un producte emblemàtic de la nostra terra com ho són els cítrics, i amb la il·lusió de generar ocupació i riquesa en el sector agrícola”.
Projecte Nuleta
La marca col·lectiva Nuleta, que figurarà junt amb la de la IGP Cítrics Valencians en la fruita, s’ha establit per a representar i promocionar la qualitat i l’origen geogràfic de les clemenules de la comarca de la Plana.
Els seus responsables estan mantenint contactes per a assegurar la presència d’esta fruita en el xicotet comerç i en la gran distribució, amb la finalitat d’introduir-la en un mercat més ampli.
S’han creat dos eslògans: ‘La reina de la Plana’ i ‘La reina de la casa’, per a enfortir la identitat de marca, i apareixeran en fullets i altres materials divulgatius.
S’ha desenvolupat una sèrie de materials promocionals, incloent-hi fullet informatiu, disseny de caixes i vídeos promocionals per a xarxes socials i presentacions. A més, s’ha fet una presentació de la marca a la localitat de Nules, amb la participació de representants de totes les entitats involucrades.