Sanitat

Sanitat atén durant la Nit de Cap d'Any un total de 1.022 emergències extrahospitalàries

01/01/2024
  • S'han registrat 70 intoxicacions etíliques, 21 agressions, 13 accidents de trànsit i 2 incendis en habitatge
  • Per províncies, 475 s'han produït a la de València, 401 a la d'Alacant i 146 a la de Castelló

El Servei d'Emergències Sanitàries de la Conselleria de Sanitat, a través del Centre d'Informació i Coordinació d'Urgències (CICU), ha gestionat durant esta Nit de Cap d'Any un total de 1.022 emergències extrahospitalàries entre les tres províncies.

Del total de serveis atesos, des de les 20.00 hores d'ahir i fins a les 8.00 hores de hui, 475 s'han produït a la província de València, 401 en la d'Alacant i 146 en la de Castelló.

Tenint en compte la tipologia de les atencions sanitàries extrahospitalàries, hi ha hagut 70 casos d'intoxicacions etíliques. Del total, 24 corresponen a la província de València, 34 a la d'Alacant i 12 a la de Castelló.

Un altre tipus d'incidents destacats durant esta nit de l'any són les agressions o baralles. En 21 ocasions han hagut d'intervindre els serveis d'emergències sanitàries. Per províncies, 8 han ocorregut a la de València, 10 a la d'Alacant i 3 a la de Castelló.

D'altra banda, s'han registrat 13 accidents de trànsit; 6 d'estos en carreteres de la província de València, 6 a la d'Alacant i 1 a la de Castelló.

També s'han produït 2 incendis d'habitatge amb intervenció dels serveis sanitaris d'emergència. Un d'estos a la província de València i l'altre a la de Castelló.

La resta d'emergències sanitàries extrahospitalàries gestionades durant esta Nit de Cap d'Any corresponen a patologies mèdiques o accidents comuns o domèstics.

Assistència permanent

El personal del CICU de la Comunitat Valenciana, format per metges coordinadors, infermeres, locutors i documentalistes, treballa ininterrompudament tots els dies de l'any, les 24 hores del dia.

Quan el CICU rep un avís mitjançant el qual se sol·licita assistència sanitària, s'assigna el recurs assistencial més adequat a eixa demanda, en funció de la prioritat del problema o de la patologia manifestada, així com dels recursos disponibles en el moment que es produïx la urgència.

Cal recordar que, davant de qualsevol situació d'urgència mèdica, cal cridar immediatament al telèfon d'emergències 112. És fonamental mantindre la calma i respondre de manera ràpida i concisa al breu qüestionari realitzat pels i les teleoperadores per a aconseguir una gestió òptima de l'avís.

També és important proporcionar direcció precisa del lloc on està passant la urgència, indicar sexe i edat aproximada de cada pacient, així com qualsevol altra informació que es conega (malalties o antecedents) amb la finalitat de facilitar l'atenció mèdica.