Justícia i Interior

Justícia comença la campanya de digitalització de registres civils de tots els jutjats de pau de la Comunitat Valenciana

10/01/2024
Justícia comença la campanya de digitalització de registres civils de tots els jutjats de pau de la Comunitat Valenciana
  • Este projecte suposa un gran impuls a la digitalització i eliminació de llibres en paper
  • El procés de digitalització, amb una inversió de 4,9 milions d'euros, durarà dos anys i es finança amb fons europeus Next Generation
     

La Conselleria de Justícia i Interior ha iniciat la campanya de digitalització de registres civils de tots els jutjats de pau de la Comunitat Valenciana.

El projecte incorporarà més de 8.600 llibres a l'arxiu digital del Registre Civil amb l'objectiu de posar a la disposició dels ciutadans registres civils i altres organismes públics les inscripcions en format digital. D'esta manera, es possibilita l'expedició automatitzada de certificacions, a més de facilitar la captura d'antecedents en els registres individuals, creats en aplicació de la Llei 20/2011 del Registre Civil en el nou sistema informàtic DICIREG.

En l'àmbit de la transformació digital, la conselleria que dirigix Elisa Núñez, a través de la Direcció General de Justícia, ha posat en marxa la campanya de digitalització d'una selecció de llibres de registres civils i jutjats de pau de la Comunitat Valenciana per import de 4.997.595,78 euros.

En esta línia, el primer municipi en el qual s'ha començat la digitalització ha sigut Picanya i seguirà Alfara del Patriarca, Almàssera i Bonrepòs i Mirambell el pròxim dia 15 de gener. Seguidament, la digitalització continuarà en els jutjats de pau de Foios, Meliana i Rocafort fins a concloure amb tots els municipis.

L'actuació s'emmarca dins dels projectes de digitalització de l'Administració general de l'Estat del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), Next Generation EU, i té per objecte la prestació del servei de generació d'estructures de dades i imatges de llibres de registres civils a les províncies de Castelló, València i Alacant.

Esta campanya que duu a terme la Conselleria de Justícia i Interior suposarà un gran impuls a la digitalització i l'eliminació de llibres en paper.

La digitalització és la base de la modernització i de la millor prestació dels serveis públics. Esta inversió presenta iniciatives que, de manera conjunta, suposen un efecte tractor en la transformació digital de l'Administració i generen sinergies i valor tant per al sector públic com per a la ciutadania i les empreses.

L'objectiu és impulsar la digitalització del Registre Civil en els pròxims dos anys i millorar l'aplicació informàtica DICIREG. A més, tot este procés aconseguirà que els ciutadans obtinguen dades inscrites en el Registre Civil de manera immediata.

Galeria d'imatges