President
Fitur

Carlos Mazón destaca l'aposta del Consell per un model turístic que compatibilitze “quantitat, qualitat i sostenibilitat”

25/01/2024
Carlos Mazón destaca l'aposta del Consell per un model turístic que compatibilitze “quantitat, qualitat i sostenibilitat”
  • Afirma que la Comunitat Valenciana és una destinació sostenible amb capacitat de creixement 
  • Reivindica millors infraestructures per a atendre l'increment de turistes que rep, després de l'augment de passatgers registrat als aeroports de Castelló, València i Alacant, xifrat en un 90 %, un 22 % i un 18 %, respectivament
  • Advoca "per no penalitzar mai més el turisme" i assenyala l'"hospitalitat, la tolerància i l'obertura" com a claus del nou model turístic de la Comunitat Valenciana 
  • El president de la Generalitat ha participat en l'acte institucional del Dia de la Comunitat Valenciana en Fitur
Madrid.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat l’aposta del Consell per un model turístic a la Comunitat Valenciana que compatibilitze “sostenibilitat, qualitat i quantitat”.

Carlos Mazón ha fet estes declaracions durant la seua participació en l’acte institucional del Dia de la Comunitat Valenciana en Fitur, en el qual s’ha presentat la nova estratègia de promoció turística del Consell sota el lema ‘Actitud Mediterrània’.

El cap del Consell ha explicat que la Comunitat Valenciana “és una destinació sostenible que al mateix temps pot rebre més visitants”, sense deixar d’impulsar la qualitat, i ha apostat per fer compatibles estos aspectes. Així, ha destacat que “no pot haver-hi un debat entre turisme de masses i de qualitat”, perquè tots poden conviure.

De la mateixa manera, ha qualificat la indústria del turisme d’un sector “amigable i beneficiós” i ha advocat “per no penalitzar mai més el turisme”, en referència al que ocorria en l’anterior etapa.

Noves infraestructures

Carlos Mazón ha destacat la necessitat de disposar de millors infraestructures, com la segona pista de l’aeroport d’Alacant, per a atendre l’arribada creixent de turistes que està experimentant la Comunitat Valenciana, tal com reflectixen les xifres dels tres aeroports que tenim. En concret, s’ha referit a l’augment de passatgers registrat per l’aeroport d’Alacant, xifrat en un 18 % respecte de l’any passat; l’increment del de València, que aconseguix un 22 %, així com a l’augment del de Castelló, el qual ha qualificat de “ruta de l’èxit” i que pràcticament ha duplicat els seus passatgers, ja que ha crescut un 90 %.

En este sentit, ha assenyalat que “podem rebre més visitants i estem preparats per a fer-ho, però necessitem millors infraestructures per a fer-ho bé”.

D’altra banda, el president de la Generalitat ha agraït la unitat del sector turístic i el seu esforç per continuar creixent, i ha valorat les seues fortaleses, entre les quals ha esmentat “el talent, la vocació, la seua aposta per l’equilibri, el producte i la sostenibilitat”.

Sobre este últim aspecte, ha recordat el treball que està realitzant la Generalitat perquè la Comunitat Valenciana siga la primera autonomia d’Espanya a certificar per AENOR la seua estratègia de sostenibilitat turística.

Hospitalitat i tolerància

Durant la seua intervenció, Carlos Mazón ha destacat també l’“hospitalitat, la tolerància i l’obertura” com a claus del nou model turístic de la Comunitat Valenciana, i ha apostat per posar el turista en el centre de l’acció.

En esta línia, ha subratllat la importància de la diversificació i ha destacat que el sector “ha sabut treballar” per a fer valdre tots els productes, tant el turisme de sol i platja com el d’interior, el gastronòmic, l’esportiu, el musical o el mediambiental, entre altres.

Així mateix, el cap del Consell ha destacat que el turisme és la indústria “de la felicitat i del futur”, i ha assenyalat que este sector es convertirà en epicentre de l’activitat econòmica a la Comunitat Valenciana.

El sector del turisme de la Comunitat Valenciana aporta ja el 16 % del PIB autonòmic i representa el 12 % de l’activitat turística de tot Espanya. Durant 2023 van arribar a la Comunitat Valenciana uns 28,4 milions de turistes, un 7 % més que l’any anterior, al voltant de 10,4 milions dels quals eren estrangers, un 21 % més que en 2022, amb la qual cosa se supera la xifra de prepandèmia.

Finalment, Carlos Mazón ha donat les gràcies a tots els que han participat en Fitur, “per dos dies extraordinaris”, i ha assenyalat que la presència de la Comunitat Valenciana en el certamen reflectix el tarannà del sector i “el que som capaços de fer”.

Premis CreaTurisme

En el transcurs de la celebració del Dia de la Comunitat Valenciana en Fitur, Carlos Mazón també ha entregat els guardons corresponents a la 2a edició dels Premis CreaTurisme, que busquen reconéixer les millors experiències turístiques desenvolupades per empreses de la Comunitat Valenciana.

Estos guardons s’emmarquen en el programa CreaTurisme impulsat pel Consell i en el qual enguany han participat més de 1.000 empreses, amb l’objectiu d’oferir productes turístics més competitius i de més qualitat, capaces d’atraure demanda i aportar valor a les destinacions. 50 d’estes empreses han presentat la seua candidatura als Premis CreaTurisme, que esta edició tenen 7 categories dividides temàticament.

Així, en la categoria Mediterrani Cultural, el guardó ha sigut per a la ‘Ruta d’històries i llegendes de Cullera amb els mercaders del riu Xúquer’, desenvolupada per part de l’empresa Followexp; mentre que el guardó Mediterrani Natural-Rural ha sigut per al ‘Tour de la carxofa: del camp al plat’, que realitza l’empresa Explora Maestrat.

Per la seua banda, la distinció Mediterrani Actiu-Esportiu ha sigut per a la ruta ‘Espeleokayak en les coves de Sant Josep’ a càrrec de Viunatura, mentre que, ja en l’àmbit gastronòmic, esta edició s’hi ha incorporat un nou guardó: Experiències L’Exquisit Mediterrani, que ha premiat l’‘Oleo Tour - Viatge al món de l’oli’, que du a terme l’empresa oleícola Señoríos de Relleu.

El guardó d’Accessibilitat ha sigut per a l’empresa de visites guiades Vive Sagunto; el de Compromís, per a l’experiència ‘Descans entre vinyes’, que du a terme Bodegas Nodus, i el d’Innovació, per a l’empresa de visites guiades Turiart.

A l’acte de presentació de la nova estratègia de promoció turística del Consell també han assistit el vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera; la vicepresidenta segona i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero; la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes; la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entre altres autoritats.

Galeria d'imatges

Vídeos relacionats

Talls de veu relacionats

Declaraciones del president de la Generalitat, Carlos Mazón