Medi Ambient, Infraestructures i Territori
Transport públic

Els usuaris de Metrovalencia valoren amb un notable, 8,16 punts sobre 10, els servicis que presta FGV a la província

03/02/2024
Estació de Picassent
  • La valoració positiva és del 92,2 %, si se sumen el 23,4 % que el qualifiquen de 'bé'; el 49,3 %, de 'bastant bé', i el 19,6 %, de 'molt bé'
  • Els clients atribuïxen la millor puntuació al preu del bitllet, la senyalització i la seguretat en el trajecte

Els usuaris han atorgat una valoració de notable, 8,16 punts sobre 10, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d'acord amb els resultats de l'índex de satisfacció al client (ISC) 2023 després d'efectuar 3.299 entrevistes, amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71 % per a un interval de confiança del 95,5 % entre els viatgers de més de 15 anys de metro i tramvia.

Esta és la quarta ocasió que la puntuació supera els 8 punts, des que en 1999 es va començar a preguntar als clients de Metrovalencia per la valoració del servici. Les altres tres vegades van ser en 2022, amb un 8,25; en 2020, quan es va obtindre un 8,01, i en 2012, quan es va aconseguir un 8,03, sempre sobre 10 punts.

El director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Alfonso Novo, ha destacat que “estem molt satisfets amb la valoració que ens atorguen els usuaris sobre el servici que presta Metrovalencia dia a dia perquè és un senyal inequívoc que l'esforç que fa esta empresa pública dona els seus fruits”.

Novo hi ha afegit que, “encara que estem orgullosos d'esta puntuació de notable, no ens hi conformem i farem tots els possibles, primer, per mantindre i, després, augmentar els estàndards de qualitat que una societat moderna com la valenciana exigix en el transport públic, sempre dins dels paràmetres de rapidesa, comoditat, eficiència i sostenibilitat”.

Segons l'estudi, la valoració positiva del servici és del 92,2 %, si se sumen el 23,4 % que el qualifiquen de 'bé'; el 49,3 %, de 'bastant bé', i el 19,6 %, de 'molt bé'. La valoració d'indiferència, que coincidix amb la qualificació de 'regular', és del 5,7 %. La valoració de rebuig és del 2,1 %, si se sumen el 0,3 % de la qualificació de 'molt malament', el 0,6 % de 'bastant malament' i l'1,2 %, de 'malament'.

Estes valoracions no són alienes a les mesures posades en pràctica per la Generalitat per a aconseguir un impuls al transport públic sostenible i reduir la càrrega econòmica negativa de les famílies valencianes.

D'esta manera, a través del bo temporal jove gratuït, Metrovalencia oferix servici sense cap cost en els transports de la seua competència als jóvens de fins a 30 anys fins al 30 de juny d'enguany. Esta targeta es pot utilitzar en els servicis de transport de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, Metrobús i EMT. A més, la resta d'usuaris es beneficien d'un descompte del 50 % del preu del títol de transport fins al 31 juliol.

Valoració per línies

La línia 10 (Alacant-Natzaret) és la millor valorada pels clients amb 8,78 punts, 0,62 per damunt de la mitjana global. La seguixen la línia 7 (Marítim - Torrent Avinguda), amb 8,40; la línia 5 (Marítim-Aeroport), amb 8,35; la línia 2 (Llíria - Torrent Avinguda), amb 8,21; la línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), amb 8,15; la línia 9 (Alboraia Peris Aragó - Riba-roja de Túria), amb 8,05; la línia 1 (Bétera-Castelló); la línia 6 (Tossal del Rei - Marítim) i la línia 8 (Marítim-Neptú), les tres amb 7,98, i, finalment, la línia 4 (Mas del Rosari - Doctor Lluch), amb 7,83 punts.

Factors valorats

D'entre els 19 factors valorats pels viatgers en l'enquesta de l'ISC relacionats amb el servici que presta FGV a València i l'àrea metropolitana, 17 obtenen més de 7 punts i 12, més de 8 punts.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són el preu del trajecte (8,63 punts), la senyalització (8,59), la seguretat en el trajecte (8,57), la rapidesa (8,44) i l'accessibilitat al tren (8,42).

Mereix una menció especial el preu dels títols de transport, que històricament se situa en els últims llocs de la valoració, ja que en 2021 estava en el lloc 16 dels 19 preguntats i ha passat al millor valorat, una escalada de 15 llocs en dos anys, la qual cosa corrobora que les mesures de la Generalitat esmentades per a abaratir els preus del transport autonòmic tenen incidència en la puntuació dels usuaris.

Els aspectes del servici que han rebut menys valoració han sigut la no massificació (5,52), la freqüència de pas (6,70), la seguretat davant d'agressions i robatoris (7,11), l'absència de moviments bruscos (7,53) i la temperatura adequada en les unitats (7,73 punts).

Galeria d'imatges