Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Transport públic

El perfil de l’usuari de Metrovalencia és dona, de 32,7 anys, estudis secundaris, treballadora per compte d’altri i nivell socioeconòmic mitjà

10/02/2024
Perfil viatgers
  • El nombre de dones arriba al 60,7 % i és majoria en totes les línies de metro i tramvia
  • El 80,6 % del conjunt de passatgers són espanyols i el 19,4 % restant, estrangers, especialment en les línies 2, 7 i 10

El perfil de l’usuari que utilitza el servici de Metrovalencia és dona, de 32,7 anys de mitjana, que ha cursat estudis secundaris, que és treballadora per compte d’altri i té un nivell socioeconòmic mitjà, segons es desprén de l’Índex de satisfacció al client (ISC) 2023. Estos resultats s’han obtingut després de fer 3.299 entrevistes, amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71 %, per a un interval de confiança del 95,5 %, entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia.

Segons este informe, el nombre de dones que utilitzen els servicis de metro i tramvia suposa el 60,7 % del total de viatgers, per la qual cosa els hòmens són el 39,3 %. En totes les línies, les sis de metro i les quatre de tramvia, el nombre de dones supera el dels hòmens.

Del conjunt de passatgers de Metrovalencia, el 80,6 % són espanyols i el 19,4 % restant, estrangers. Les línies 2, 7 i 10 són les que més estrangers concentren en els viatges, un 25,9 %, 24,3 % i 23,5 %, respectivament.

Quant a l’edat, la mitjana se situa entorn dels 32,7 anys, i el segment de menys de 25 anys és el més significatiu, amb el 43 %; hi seguix el de 40, o més anys, amb el 31,4 %, i la població d’entre 25 i 39 anys, que arriba a un 25,6 %.

En les línies 2, 3 i 10, la mitjana d’edat és superior a la mitjana global, mentres que en les línies 4 i 6, en les quals predominen els estudiants, és inferior a esta, fet que es pot relacionar amb l’Abonament Temporal Jove Gratuït.

El 51,7 % dels passatgers de Metrovalencia ha realitzat estudis secundaris, un 33,9 % té formació universitària i el 14,5 % ha cursat estudis bàsics. El nivell socioeconòmic que predomina és el mitjà, amb el 55,5 %; seguit de l’alt / mitjà-alt, amb el 32,6 %, i el baix / mitjà-baix, amb l’11,9 %. En les línies 5, 7 i 10, el nivell socioeconòmic és més alt que en la resta de línies.

Quant a l’ocupació, un 47 % dels clients de Metrovalencia són treballadors per compte d’altri; el 38,7 % són estudiants; el 5 % són autònoms; el 4 % es troben en situació d’atur laboral; el 3,5 % són jubilats i pensionistes, i un 1,6 % es declara responsable de la llar.

Valoració dels usuaris

Els usuaris han atorgat una valoració de notable, 8,16 punts sobre 10, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats d’este Índex de satisfacció al client (ISC) 2023.

Segons l’estudi, la valoració positiva del servici és del 92,2 %, ja que sumen el 23,4 %, que el qualifiquen de ‘bé’; el 49,3 %, de ‘bastant bé’, i el 19,6 %, de ‘molt bé’. La valoració d’indiferència, que coincidix amb la qualificació de ‘regular’, és del 5,7 %. La valoració de rebuig és del 2,1 %, en sumar el 0,3 % de la qualificació ‘molt malament’, el 0,6 % del ‘bastant malament’ i l’1,2 % del ‘malament’.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són el preu del trajecte (8,63 punts); la senyalització (8,59); la seguretat en el trajecte (8,57); la rapidesa (8,44), i l’accessibilitat al tren (8,42).

Galeria d'imatges