Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Transport públic

El 72,1 % dels usuaris de Metrovalencia fa els seus desplaçaments per motius de treball o estudis

17/02/2024
Estudiants Metrovalencia
  • Els moviments per raons laborals aglutinen el 41 % i els acadèmics, el 31,1 %
  • El 47,3 % de passatgers i passatgeres residix a la capital, el 50,4 % en la resta de la província i el 2,3 % en una altra zona d’Espanya o de l’estranger

El 72,1 % dels usuaris de Metrovalencia, prop de tres de cada quatre, es desplaça per la xarxa de metro i tramvia per motius de treball o estudis, segons es constata en l’Informe de l’índex de satisfacció del client 2023, realitzat després de fer 3.299 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71 % per a un interval de confiança del 95,5 % entre els viatgers i viatgeres majors de 15 anys de metro i tramvia. En concret, els moviments relacionats amb l’ocupació laboral representen el 41 % i els acadèmics, el 31,1 %.

Les línies de metro són utilitzades més per a viatjar per motius de treball que per estudis, situació que s’invertix en les línies de tramvia 4 i 6, mitjà de transport utilitzat més sovint pels estudiants que per les persones ocupades.

Altres motius de viatge són per oci (10,8 %); gestions (6,6 %); visites a familiars o amistats (5 %); servicis mèdics (5 %); compres (4,5 %), o turisme (1,4 %).

Quant al sector d’activitat en què treballen els usuaris de Metrovalencia, el 15,4 % ho fa en comerç; l’11,4 %, sanitat; el 9,7 %, docència; en hostaleria el 8,7 %; el 6,8 %, funció pública; el 6,5 %, construcció; el 6,1 % són cuidadors o empleats de la llar; el 5,9 %, neteja o residus urbans; el 5,8 %, indústria; el 3,4 %, cultura i oci, i l’1,5 %, turisme.

Residència

L’enquesta de l’ISC revela que el 47,3 % de les persones usuàries viu a la capital, el 50,4 % residix en la resta de la província i el 2,3 % en una altra província d’Espanya o a l’estranger.

Dins de la província de València, el municipi de Torrent aglutina el 5 % dels desplaçaments en Metrovalencia; Mislata el 3,4 %; Paterna el 3,4 %; Burjassot el 3,4 %; Riba-roja de Túria el 2,6 %; Alboraia el 2,5 %; Paiporta el 2,3 %; Manises el 2,2 %; Moncada l’1,8 %; Quart de Poblet l’1,7 %; Massamagrell l’1,5 %; Almàssera l’1,4 %; Bétera l’1,2 %; Picassent l’1,1 %; Meliana l’1 %; Godella l’1 %, i Rafelbunyol l’1 %.

Valoració dels usuaris

Els usuaris han atorgat una valoració de notable, 8,16 punts sobre 10, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’índex de satisfacció al client (ISC) 2023.

Segons l’estudi, la valoració positiva del servici és del 92,2 %, en sumar el 23,4 % que el qualifica de “bé”, el 49,3 % de “bastant bé” i el 19,6 % de “molt bé”. La valoració d’indiferència, que coincidix amb la qualificació de “regular”, és del 5,7 %. La valoració de rebuig és del 2,1 %, en sumar el 0,3 % de la qualificació “molt malament”, el 0,6 % del “bastant malament” i l’1,2 % del “malament”.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són el preu del trajecte (8,63 punts); la senyalització (8,59); la seguretat en el trajecte (8,57); la rapidesa (8,44), i l’accessibilitat al tren (8,42).

Galeria d'imatges