Justícia i Interior
Digitalització

La Conselleria de Justícia finalitza la implantació de l’aplicació DICIREG per a la digitalització del Registre Civil d’Alacant

20/02/2024
La Conselleria de Justícia finalitza la implantació de l’aplicació DICIREG per a la digitalització del Registre Civil d’Alacant
  • La nova aplicació agilitzarà les cites informàtiques, reduirà els tràmits administratius i evitarà els desplaçaments innecessaris
  • La Comunitat Valenciana és una de les primeres regions dEspanya on sha implantat el nou model de Registre Civil basat en el sistema de digitalització DICIREG 

La Conselleria de Justícia i Interior ha finalitzat la implantació de l’aplicació informàtica DICIREG (Digital Civil Registry) que permet la digitalització del Registre Civil d’Alacant.

La nova aplicació agilitzarà les cites informàtiques, reduirà els tràmits administratius i evitarà els desplaçaments innecessaris als ciutadans.

Després de la implantació de DICIREG, el Registre Civil Exclusiu d’Alacant ha passat a denominar-se Oficina General de Registre Civil, en la qual s’assigna un codi personal a cada ciutadà. La informació deixarà d’estar dispersa en les diferents oficines del Registre Civil, i passa a ser una informació compartida per totes les oficines en qualsevol punt del territori.

Cal destacar que la Comunitat Valenciana és una de les primeres comunitats on s’ha implantat el sistema DICIREG, ja que actualment només funciona en el 33 % del territori nacional.

El calendari d’implantació previst de les pròximes oficines generals del Registre Civil en la Comunitat Valenciana són: 6 de maig a Orihuela, 13 de maig a Torrent i 3 de juny a Dénia

Nou model de Registre Civil

El sistema informàtic DICIREG té com a objectiu preservar la naturalesa del Registre Civil com un servici públic i gratuït que garantisca l’accés a tots els ciutadans, amb una xarxa d’oficines dotada de servicis electrònics per a proporcionar la necessària proximitat als usuaris.

Esta nova aplicació, adaptada al nou model de Registre Civil, permet tramitar els expedients per mitjans electrònics, inscriure tots els fets relatius a l’estat civil de les persones que hagen d’accedir al Registre, organitza la publicitat de la informació registral en format digital i possibilita als ciutadans l’accés telemàtic a este, respecte de la ciutadania, mitjançant la seua identificació electrònica.

 

Galeria d'imatges