Medi Ambient, Infraestructures i Territori
Transport públic

La mitat dels usuaris de Metrovalencia preferix viatjar amb metro o tramvia que en altres mitjans de transport públics i privats

03/03/2024
Viatgers metro
  • La freqüència d’ús del metro i tramvia de dilluns a divendres és del 71,3 %
  • El 36,3 % dels clients i clientes va viatjar amb més assiduïtat que en 2021, el 56,4 % ho va fer amb la mateixa freqüència i el 7,3 % en menor quantitat

 

El 47,6 % dels usuaris de Metrovalencia, quasi la mitat, declara que preferix desplaçar-se amb metro o tramvia davant d’altres opcions de transport, siguen públiques o privades, segons es desprén dels resultats de l’últim Índex de satisfacció al client (ISC) corresponent a 2023, fet després d’efectuar 3.299 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71 % per a un interval de confiança del 95,5 % entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia.

En esta enquesta, el 32% dels viatgers afirma que no té un mitjà privat per a desplaçar-se; el 18,1 % admet que no pot aparcar el seu vehicle particular en el lloc de destinació; l’11,3 % que no disposa en la seua zona de mitjà públic per a moure’s fins a la seua destinació; el 5,7 % que es desplaça amb metro o tramvia per “rapidesa”; el 3,1 % que ho fa per “comoditat”; el 3 % per circumstàncies relacionades amb el trajecte; i el 2,9 % per qüestions econòmiques.

El percentatge d’usuari que no té vehicle propi per a desplaçar-se arriba al 29,6 % restant, mentres que el 36,3 % dels clients va viatjar amb més assiduïtat que en l’exercici anterior, mentres que el 56,4 % ho va fer amb la mateixa i el 7,3 % un menor nombre de vegades.

Entre els passatgers que afirmen fer una major freqüència de moviments per la xarxa respecte a fa un any, el 50,1 % declara que la raó d’això és perquè ha de desplaçar-se ara més vegades; el 33,2 % assenyala que ho fa per circumstàncies relacionades amb el trajecte; i el 16,6 % per qüestions econòmiques, per a estalviar diners.

A més, el 3,8 % puntualitza que té un lloc de residència diferent; el 3,2 % perquè ara li agrada més desplaçar-se amb metro o tramvia; i l’1,7 % per estudis.

Entre els passatgers que asseguren que ara fan menys moviments per Metrovalencia, el 48,9 % explica que ha hagut de desplaçar-se menys; el 29,8 % assenyala les circumstàncies relacionades amb el seu trajecte; el 6,1 % perquè ara li agrada menys desplaçar-se amb metro o tramvia; el 5,3 % per qüestions econòmiques; i l’1,5 % per canvi en la zona de residència.

Mitjana de viatges i freqüència

D’altra banda, el nombre mitjà de desplaçaments que els usuaris de Metrovalencia van fer a la setmana es va situar l’any passat en 9,46 viatges. Les dades revelen que el 41,2 % dels clients va fer 10 viatges setmanals; el 18,1 % entre 11 i 19 viatges; el 17,9 % fins a 4 viatges; el 15,1 % de 5 a 9 desplaçaments; el 6 % incidix en què ho ha fet 20 o més vegades; i l’1,7 % assegura que no ha viatjat en l’última setmana.

Quant a la freqüència d’ús, el 71,3 % recalquen que utilitzen el metro i/o tramvia de dilluns a divendres; el 18,2 % dos o tres vegades; el 5,2 % un dia a la setmana; el 3,6 % cada quinze dies; i l’1,6% una vegada, esporàdicament.

Valoració dels usuaris

Els usuaris han atorgat una valoració de notable, 8,16 punts sobre 10, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de satisfacció al client (ISC) 2023.

Segons l’estudi, la valoració positiva del servici és del 92,2 %, en sumar el 23,4 % que el qualifiquen com a ‘Bé’, el 49,3 % com ‘Bastant bé’ i el 19,6% com ‘Molt bé’. La valoració d’indiferència, que coincidix amb la qualificació de ‘Regular’, és del 5,7 %. La valoració de rebuig és del 2,1 %, en sumar el 0,3 % de la qualificació ‘Molt malament’, el 0,6 % del ‘Bastant mal’ i l’1,2 % del ‘Mal’.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són el preu del trajecte (8,63 punts); la senyalització (8,59); la seguretat en el trajecte (8,57); la rapidesa (8,44) i l’accessibilitat al tren (8,42).

 

Galeria d'imatges