Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Transport públic

Els usuaris de Metrovalencia fan transbords entre diferents línies de metro i tramvia en el 19,5 % dels seus desplaçaments

10/03/2024
Trasbordament Àngel Guimerà
  • La línia 6 i la línia 8 són les de major transvasament de viatgers amb el 30,5 % i Àngel Guimerà l’estació amb més transbordaments amb el 23,2 %
  • Els clients opten per les màquines automàtiques (56,3 %) i la targeta de crèdit (61,8 %) per a adquirir els títols de transport

El percentatge de passatgers que fa transbordaments entre les diferents línies de la xarxa de Metrovalencia s’eleva al 19,5 %, quasi un de cada cinc, segons s’assenyala en l’informe de l’Índex de satisfacció del client 2023, fet després d’efectuar 3.299 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71 % per a un interval de confiança del 95,5 % entre els viatgers i viatgeres majors de 15 anys de metro i tramvia.

Este transvasament d’usuaris es fa, especialment, en les línies 6 i 8, amb un 30,5 %, seguida de la línia 9, amb 26 %; la línia 4, amb el 21,4 %; la línia 3, amb 19,9 %; la línia 1, amb el 18 %; la línia 2, amb el 17,2 %; la línia 7, amb el 16,9 %; la línia 10, amb el 16,5 % i, finalment, la línia 5, amb el 15,5 % dels transbords.

Quant a les estacions en què es produïxen més transbordaments, Àngel Guimerà (estació en la qual es creuen les línies 1, 2, 3, 5 i 9) encapçala la llista amb el 23,2 % de la mobilitat entre línies; seguida de Benimaclet (línies 3, 4, 6 i 9), amb 16,3 %; Alameda (línies 3, 5, 7 i 9), amb el 10,4 %; Colón (línies 3, 5, 7 i 9) amb el 9,7 %; Empalme (línies 1, 2 i 4), amb el 7,64 %; Jesús (línies 1, 2 i 7), amb el 3,8 %; i Marítim (línies 5, 6, 7 i 8), amb el 3,8 % dels intercanvis de línies.

Mitjans de recàrrega de títols

Els clients i clientes de Metrovalencia opten majoritàriament per recarregar el seu títol de transport en les màquines expenedores automàtiques en un percentatge que arriba al 56,3 %. Li seguixen les taquilles amb un 25 %; les xarxes exteriors, com ara quioscos o estancs, amb el 13,3 %; i la web de Metrovalencia, amb el 5,4 %. La línia 10, amb el 70,6 %, i la línia 7, amb el 69,2 % són les que més utilitzen la màquina automàtica.

Quant a com sol pagar la persona usuària els esmentats títols de transport, la targeta de crèdit, amb un 61,8 %, supera l’efectiu, amb un 38,2 %. En la línia 10 es produïx la major desproporció entre estes dos opcions, ja que la targeta de crèdit aglutina el 68,7  % i l’efectiu arriba el 31,3%.

Valoració dels usuaris

Els usuaris han atorgat una valoració de notable, 8,16 punts sobre 10, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de satisfacció al client (ISC) 2023.

Segons l’estudi, la valoració positiva del servici és del 92,2 %, en sumar el 23,4 % que el qualifiquen de ‘bé’, el 49,3% com ‘bastant bé’ i el 19,6 % com ‘molt bé’. La valoració d’indiferència, que coincidix amb la qualificació de ‘regular’, és del 5,7 %. La valoració de rebuig és del 2,1 %, en sumar el 0,3 % de la qualificació ‘molt malament’, el 0,6 % del ‘bastant malament’ i l’1,2% de ‘malament’.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són el preu del trajecte (8,63 punts); la senyalització (8,59); la seguretat en el trajecte (8,57); la rapidesa (8,44) i l’accessibilitat al tren (8,42).

 

Galeria d'imatges