Medi Ambient, Infraestructures i Territori
Transport públic

FGV reduïx la zona afectada per obres al carrer Alacant de València per a facilitar el trànsit de vianants del 8 al 19 de març

08/03/2024
Calle Alicante
  • Amb esta intervenció es garantix el pas cap a la plaça de bous i l’estació del Nord durant les Falles
  • Els treballs de la connexió subterrània entre les estacions d’Alacant i Xàtiva es reprendran el dia 20 de març, una vegada acabades les festes

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha reduït la zona afectada per les obres que es realitzen al carrer Alacant de València per a facilitar en Falles el trànsit de vianants del 8 al 19 de març.

D’esta manera, es garantix l’accés a la plaça de bous, des del carrer Alacant, i a l’estació del Nord, també des d’este carrer i per l’accés principal al carrer Xàtiva. Al seu torn, es possibilita l’eixida de viatgers des d’esta mateixa estació per l’accés lateral existent al mateix carrer Alacant.

Una vegada concloses les jornades festives, els treballs tornaran a ocupar la zona el dia 20 de març per a prosseguir amb les obres programades.

Esta decisió s’ha adoptat per a agilitzar els desplaçaments en un punt de la ciutat molt transitat durant les festes i on es desenvolupen multitud d’actes.

En la visita recent que van realitzar la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, i l’alcaldessa de València, María José Catalá, a les obres del carrer Alacant ja van explicar que estos treballs formen part del nou pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia 2023-2030, i que en Falles es condicionaria la zona per a facilitar el pas de vianants.

En paraules de la consellera, les obres del carrer Alacant “constituïxen el primer pas d’este programa d’expansió i són imprescindibles perquè la prolongació de la línia 10 siga una realitat”.

Els treballs del carrer Alacant es realitzen garantint l’accés a comerços i propietats afectades pels talls de trànsit i els itineraris alternatius senyalitzats. La inversió prevista supera els 22 milions d’euros i quan les obres hagen conclòs, serà possible una connexió ràpida i fluida dels viatgers de les línies 3, 5 i 9 del metro, que podran fer transbord amb la línia 10 del tramvia.

Galeria d'imatges