Presidència

El Consell dona suport als professionals d’assessories i gestories davant les contínues traves burocràtiques i els canvis reguladors del Govern

15/03/2024
  • El director general de Simplificació Administrativa exigix a Escrivá que millore les condicions laborals dels professionals de la Comunitat Valenciana
  • Oferix reunions per a coordinar la digitalització i adaptació dels canals de comunicació de GVA
  • Assegura que la Generalitat està treballant per a disposar d’un entorn més àgil i amb menys burocràcia

El director general de Simplificació Administrativa, Francisco Ortega, ha mostrat el suport i la solidaritat del Consell als professionals d’assessories i gestories “que s’enfronten a una situació d’extrema complexitat a causa de la falta de claredat i els continus canvis reguladors per part del Govern central”.

Així s’ha pronunciat el director general sobre l’actual situació per la qual passen assessors, consultors i altres col·lectius que realitzen tràmits davant l’Administració en nom dels ciutadans. Ortega ha explicat que el Govern Valencià “dona suport a la protesta d’estos professionals, que es troben immersos en un malson burocràtic que afecta no només la seua qualitat de vida laboral i personal, sinó també l’eficiència en el servici que brinden a les empreses i els autònoms de la Comunitat Valenciana”.

En este sentit, el director general ha exigit al ministre per a la Transformació Digital, José Luis Escrivá, que prenga mesures concretes per a millorar les condicions laborals dels professionals de la Comunitat Valenciana i de tot Espanya, i ha considerat que “és fonamental garantir un ambient de treball just i equitatiu per a aquells que col·laboren estretament amb l’Administració en la gestió de tràmits i processos”.

D’altra banda, ha destacat la disponibilitat del Consell per a coordinar esforços i treballar en conjunt amb la finalitat de digitalitzar i adaptar els canals de comunicació de la Generalitat, i ha reiterat que des del Govern Valencià “considerem necessari comptar amb una administració electrònica eficient i moderna, per la qual cosa apostem fermament per un entorn més àgil i amb menys burocràcia, que facilite tant el treball dels professionals com el compliment de tràmits per part dels ciutadans i les empreses”.

Regulació de funcions

Ortega ha explicat que ha mantingut una primera reunió amb el col·legi de gestors on es va destacar la conveniència de regular la seua funció com a intermediaris amb l’Administració mitjançant dos figures: els agents administratius habilitats i les entitats de certificació administrativa. “Des de la nostra Direcció General els indiquem que les dos figures estan previstes en la nova llei de simplificació administrativa, però s’analitzarà la proposta per a veure si s’ha de completar en alguna cosa”, ha manifestat.

Així mateix, el director general ha assenyalat que durant la reunió també es va plantejar la nova visió de la carpeta ciutadana i del canal empresa, que va rebre el suport dels gestors.

Esforç ‘sobrehumà’

El director general ha mostrat la seua preocupació pel “sobreesforç inhumà” al qual es veuen sotmesos els professionals del sector, “que han hagut d’afrontar dificultats significatives durant i després de la pandèmia per a complir amb els tràmits dels seus clients”.

Ortega ha insistit a “unir forces per a denunciar davant la societat com està sent tractat el ciutadà per l’Administració quant als tràmits i la regulació”, i ha assegurat que des del Consell “estem d’acord amb la importància de protegir els drets de ciutadans, autònoms i empresaris, garantint un entorn de treball just i equitatiu per als professionals que col·laboren estretament amb l’Administració en la gestió de tràmits i processos”.

Finalment, ha reiterat el compromís del Consell amb la simplificació administrativa i la millora contínua dels servicis, i ha considerat necessari mantindre “un diàleg obert i constructiu entre totes les parts involucrades per a trobar solucions que beneficien la societat en el seu conjunt”.