Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Carreteres

Pradas garantix l’“impuls i la màxima celeritat” en l’execució de la futura ronda de Benimarfull

16/03/2024
Pradas garantix l’“impuls i la màxima celeritat” en l’execució de la futura ronda de Benimarfull
  • El projecte pretén alliberar l’actual travessia del trànsit i així solucionar els problemes de seguretat viària a la població
  • El trànsit mitjà que discorre pel nucli urbà és de més de 2.800 vehicles al dia i el 3,5 % del total és trànsit pesant

La consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, Salomé Pradas, ha destacat que la Generalitat “garantix l’impuls i la màxima celeritat en l’execució de la futura ronda nord de Benimarfull”, una infraestructura que substituirà l’actual travessia de la CV-700 que passa per esta localitat del Comtat. Així s’ha expressat durant la presentació del projecte, que s’ha fet este dissabte a l’ajuntament del municipi.

Pradas ha manifestat que “este Consell complirà amb una petició històrica sobre la qual hi ha hagut moltes promeses, però sobre la qual mai va arribar a redactar-se el projecte de construcció”. En esta línia, ha assenyalat que “el projecte pretén alliberar l’actual travessia del trànsit i així solucionar els problemes de seguretat viària i la resta de les molèsties als veïns”.

La consellera ha recordat que en l’actual tram de 780 metres que creua la població estan situats servicis i comerços com ara la farmàcia, el forn, el bar o el centre cultural. A més, hi ha un segment en el qual la calçada és tan estreta que només disposa d’un carril, amb pas alternatiu de vehicles regulat per semàfors. Segons dades de 2022, el trànsit mitjà d’esta travessia és de 2.835 vehicles al dia, el 3,5 % dels quals són de trànsit pesant.

“Tot això -ha dit la consellera- és una font de molèsties i riscos que, amb la nova ronda, passaran a la història”. En este sentit, “amb la futura infraestructura de Benimarfull guanyem tots en comoditat, seguretat i mobilitat: i tot això són sinònims d’oportunitat per a millorar el nostre dia a dia gràcies a una infraestructura fiable, moderna i sostenible”, ha detallat Salomé Pradas.

El projecte que s’està dissenyant preveu una carretera convencional, amb un carril per sentit de circulació, vorals i interseccions tipus glorieta. Tindrà una longitud d’1,5 quilòmetres i creuarà el barranc del Poble, el barranc de Parets i la via pecuària sendera del Molló, també anomenada camí del Cementeri.

Fases del projecte

Actualment, la Conselleria de Medi Ambient està preparant el projecte bàsic i l’estudi d’impacte ambiental per a procedir-ne a la informació pública i a organismes, la qual cosa es durà a terme en este primer semestre de 2024.

Després d’estudiar i resoldre les al·legacions se sol·licitarà la declaració d’impacte ambiental (DIA). Una vegada obtinguda la DIA, es redactarà el projecte de construcció, es procedirà a l’expropiació dels terrenys i a la licitació de les obres.

Galeria d'imatges