Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Turisme Comunitat Valenciana promociona l’oferta de turisme gastronòmic en el mercat portugués
- Turisme ha participat en la X Edició de Sabors i Paladars Ibèrics, que s’ha celebrat a Lisboa
- Esta acció s’emmarca dins de l’estratègia de promoció que Turisme Comunitat Valenciana ha programat per a 2024, on es preveuen més d’una vintena d’accions de promoció de la gastronomia
Turisme Comunitat Valenciana promou l’oferta de turisme gastronòmic en el mercat portugués a través de la participació en la X Edició de Sabors i Paladars Ibèrics que es va celebrar a Lisboa.
Esta acció gastronòmica, celebrada dimarts passat a Lisboa, s’emmarca en l’estratègia impulsada per la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme de reforç de les accions de promoció de la gastronomia durant 2024.
Sabors i Paladars Ibèrics consistix en un cicle de ponències culturals gastronòmiques impulsat per l’empresa portuguesa La Vida Ibérica. En esta desena edició ha participat Turisme Comunitat Valenciana, que ha promocionat l’oferta gastronòmica i turística de la nostra destinació, juntament amb vins de la regió portuguesa de l’Agarve.
En l’esdeveniment, un tècnic de Turisme va realitzar una presentació de la destinació Comunitat Valenciana, centrada en el producte gastronòmic, però també en la varietat d’oferta turística que oferix el territori. A més, un docent de la Xarxa de CdT va cuinar un arròs de calder amb peix en una demostració de cuina en directe entre els assistents.
Cal destacar que Portugal és un mercat emissor que ha anat cobrant més rellevància en els últims anys. Així, en 2013 van visitar la Comunitat Valenciana un total de 129.267 turistes portuguesos, xifra que suposa un 1,2 % de la quota de mercats internacionals per a la nostra destinació i ocupa el lloc 13 en el rànquing d’emissors estrangers. A més, compta amb una àmplia xarxa de connexions aèries amb la Comunitat Valenciana.
Esta acció s’emmarca dins de l’estratègia de promoció que Turisme Comunitat Valenciana ha programat per a 2024, on es preveuen més d’una vintena d’accions de promoció de la gastronomia.