Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Educació emocional

Educació oferix formació a docents i orientadors per a gestionar situacions de crisi i acompanyament a les aules

14/04/2024
  • El Cefire d’Educació Inclusiva impartirà dos tallers inclosos en el programa EduSalut
  • Els tallers pretenen dotar els centres educatius de ferramentes per a abordar de manera efectiva les situacions de dolor de l’alumnat

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació, a través de la Direcció General de Personal Docent, oferix formació per a gestionar situacions de crisi i acompanyament als centres educatius de la Comunitat Valenciana.

Esta iniciativa sorgix davant de la necessitat de dotar els centres educatius de ferramentes per a poder acompanyar l’alumnat davant de situacions com les produïdes enguany amb els incendis del barri de Campanar, a València, i el de la Vila Joiosa.

L’actuació s’emmarca en el programa EduSalut, a través del qual la Conselleria tracta de proporcionar ferramentes i estratègies que permeten abordar de manera efectiva les diferents situacions de dolor que pot viure l’alumnat i que influiran d’una manera o una altra en el seu rendiment, les seues relacions i el seu comportament.

Concretament, la iniciativa consistix en dos tallers, dirigits tant a personal docent com orientador, que seran impartits pel Cefire d’Educació Inclusiva durant les pròximes setmanes.

‘Acompanyament en situacions de crisi’ és el nom de la primera d’estes dos formacions, prevista per als dies 15, 18, 22 i 25 d’abril, i dirigida al professorat.

Este taller en línia té una duració de 10 hores i pretén capacitar el professorat perquè puga gestionar situacions de crisi i emergències escolars, així com ajudar a desenvolupar habilitats per a afrontar de manera eficaç tant emergències físiques com psicològiques en l’entorn educatiu.

D’altra banda, el taller ‘Actuacions dels professionals de l’orientació en situacions de crisi’, la duració del qual és de 12 hores, pretén dotar els equips d’orientació educativa de ferramentes per a actuar en situacions de crisi.

Durant les diverses sessions d’este taller, que s’impartiran els dies 29 d’abril i 2, 6 i 20 de maig, es proporcionaran els coneixements, les actituds i les habilitats necessaris per a fer costat al professorat, l’alumnat i les famílies en situacions de desastre i emergència.

Així mateix, es treballaran tècniques d’acompanyament i suport emocional a víctimes, famílies i alumnat en general, i s’explicarà com implementar-les a les aules.