Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

La Generalitat exigix al Govern central la retirada immediata d’una campanya publicitària “de desprestigi i agressió dels nostres productes alimentaris més representatius”

17/04/2024
  • La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme i la directora general de Comerç, Artesania i Consum han remés una carta dirigida als ministeris d’Afers Exteriors i de Drets Socials exigint que retiren el seu suport a la campanya llançada per l’ONGD Justícia Alimentària amb el lema ‘Els mercats es moren’
  • Nuria Montes qualifica d’“absolutament inadmissible que el Govern central permeta esta campanya de desprestigi i agressió injustificable cap als nostres mercats municipals i els nostres productes”

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, i la directora general de Comerç, Artesania i Consum, Maribel Sáez, han remés una carta al Ministeri d’Afers exteriors, Unió Europea i Cooperació d’Espanya i al Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 en la qual exigixen la retirada immediata del suport que presten a la campanya ‘Els mercats es moren’ que ha llançat l’ONGD Justícia Alimentària.

Nuria Montes ha qualificat d’“absolutament inadmissible que el Govern central permeta esta campanya de desprestigi i agressió injustificable cap als nostres mercats i els nostres productes alimentaris més representatius, que són un referent en qualitat i en gestió a tot el món.”

La consellera ha afegit que, “lluny de protegir els mercats, els perjudica greument, i posa en perill el lloc de treball del mig milió de persones que estan ocupades en els mercats municipals de tota Espanya”.

En la missiva enviada als dos ministeris es destaca que a la Comunitat Valenciana hi ha 149 mercats, amb 4.244 parades que generen una ocupació directa de 10.600 persones, de les quals el 65 % són dones.

Per la seua part, Maribel Sáez, ha assegurat que “el discurs d’esta campanya és interessat, incert i deslleial sobre el futur dels mercats i posa en risc un sector que necessita tota la nostra ajuda per a continuar treballant en l’excel·lència.”

Una taronja podrida

En la carta, la consellera i la directora general també expressen la seua disconformitat amb el producte triat per a la imatge de la campanya, una taronja podrida amb el lema ‘Els mercats es moren’, com es pot veure en la pàgina web de la mateixa campanya.

En este sentit, expliquen que “per a la Comunitat Valenciana la taronja és un senyal d’identitat, equiparable a molts símbols de gran importància per als valencians, com pot ser-ho el plàtan per a Canàries o el marisc per a Galícia”. I critiquen “que el tractament d’esta imatge és una manipulació que desprestigia la taronja i, amb esta, l’oferta dels nostres mercats.”

Per tot això, exigixen “una rectificació pública i la immediata retirada de la campanya”, que ha començat amb la difusió de cartells per Barcelona i que té anunciada la seua continuació per la resta de grans ciutats espanyoles, entre les quals es troben València, Madrid, Sevilla, Saragossa i Bilbao.

 

Talls de veu relacionats

Consellera Nuria Montes