Sanitat
Certificat internacional

L’Hospital de la Ribera obté la certificació de qualitat ISO 9000 en cinc àrees

17/04/2024
L’Hospital de la Ribera obté la certificació de qualitat ISO 9000 en cinc àrees
  • Les àrees certificades han sigut: bloc quirúrgic, esterilització, hospitalització, consultes externes i atenció a l’usuari de sistemes
  • L’auditoria reconeix que l’hospital complix en eixes àrees alts estàndards de qualitat i que està compromés amb la millora contínua

L’Hospital Universitari de la Ribera ha obtingut la certificació de qualitat ISO 9001:2015 en cinc àrees; bloc quirúrgic, esterilització, hospitalització, consultes externes i atenció a l’usuari intern del servici de sistemes d’informació després de superar amb èxit una auditoria externa realitzada per Bureau Veritas Iberia SL.

Este certificat se suma al certificat de qualitat obtinguda pel servici d’Admissió en 2021, ara en període de renovació; i a l’acreditació del càlcul de la petjada de carboni amb la norma ISO 14064-1 2019, que l’hospital ha renovat recentment per quart any consecutiu.

L’auditoria reconeix que l’Hospital de la Ribera complix en eixes àrees alts estàndards de qualitat i que està compromés amb la millora contínua.

En este sentit, per a implementar un sistema de gestió de qualitat amb la norma internacional ISO 9001: 2015 s’han avaluat qüestions com els indicadors de qualitat; avaluació de riscos i oportunitats; la comunicació entre professionals i amb els pacients i els seus familiars.

També s’han avaluat aspectes concrets com la declaració d’efectes adversos, la seguretat del medicament, la prevenció nosocomial o la cirurgia segura entre altres qüestions.

Augmentar la satisfacció dels usuaris

Per a la gerent de Departament de Salut de la Ribera, Rosabel Ribes, “estar avalats per un certificat internacional de qualitat com l’ISO 9001, aporta seguretat i garantia i incidix en l’augment de la satisfacció dels usuaris”.

Per a Ribes, “esta acreditació ens ha permés, de cara al futur, identificar àrees de millora i establir línies d’actuació per a fer-ho”.

Finalment, la gerent ha felicitat tant els servicis certificats com els que han donat suport a la consecució d’este reconeixement, com són manteniment, recursos humans, servicis generals o el departament de compres.

 

Galeria d'imatges