Detalle nota de prensa - Comunica GVA
La secretària autonòmica de Turisme reitera el compromís de la Generalitat per desenvolupar estratègies de sostenibilitat turística

- Cristina Moreno ha participat en la presentació del V Estudio Marcas con Valores ‘La sostenibilidad ante el espejo’
La secretària autonòmica de Turisme, Cristina Moreno, ha reiterat “la ferma aposta i compromís de la Generalitat” per desenvolupar projectes i estratègies que contribuïsquen a impulsar la sostenibilitat turística a la Comunitat Valenciana.
Així ho ha assegurat Cristina Moreno en la presentació del V Estudio Marcas con Valores ‘La sostenibilidad ante el espejo’, una investigació impulsada per l’agència i consultora especialitzada en sostenibilitat 21Gramos, i que celebra la seua quinta edició.
La secretària autonòmica ha remarcat que la sostenibilitat “és un concepte molt ampli, però no deixa de fer referència a la necessitat de mantindre un equilibri i, en el cas de la sostenibilitat ambiental, a no superar la capacitat de càrrega dels territoris i a respectar la seua pròpia evolució com a destinacions”.
Per això, des de Turisme Comunitat Valenciana “hem adoptat el compromís de desenvolupar una estratègia de sostenibilitat que convide tots els agents amb els quals interactuem a participar, no solament en la seua execució, sinó també en la seua elaboració i en la certificació posterior”.
Així, ha subratllat que “la qualitat i sostenibilitat han d’anar junts, i hem de ser capaços de caminar cap a un turisme que oferisca experiències més sostenibles basades en l’excel·lència”.
Moreno també ha valorat “l’important paper” que juguen les marques a l’hora de comunicar i traslladar un missatge de conscienciació i sensibilització. Per a això, ha assenyalat que “és necessari que l’estratègia de marca se sostinga sobre valors i principis”.
En la presentació de la jornada, Cristina Moreno també ha destacat el “paper fonamental que ha jugat el turisme a la Comunitat Valenciana”, així, ha manifestat que “és un pilar en el seu desenvolupament econòmic i social al llarg de la història, però també aportant valors, cultura i identitat”, i ha incidit en el fet que “l’hospitalitat mediterrània i el caràcter obert que ens identifica ha contribuït a este desenvolupament”.