Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Transport públic

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023

21/04/2024
Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 285.000 visites en 2023
  • L’oficina de Xàtiva va acumular 118.074 consultes personalitzades l’any passat, el 40,7 % del total
  • Setembre, octubre i març van ser els mesos de més intensitat, i tarifes, horaris i itineraris les qüestions més requerides

 

Els Espais del Client (Xàtiva, Colón i Alacant) i el Centre d’Atenció al Client (Benimaclet) de Metrovalencia van acollir durant l’any passat 289.607 visites d’usuaris, 84.570 més que en 2022, un 29,2 % d’increment. Estes dades suposen una mitjana de 793 atencions al dia i 24.133 al mes.

Els clients de Metrovalencia poden fer preguntes i gestions de manera personal amb presència física en qualsevol dels recintes que FGV té habilitats: el de Xàtiva, que es va obrir en 1998 coincidint amb la posada en servici de l’estació i reconvertit en Espai del Client l’abril de 2018; el Centre d’Atenció al Client Benimaclet, en servici des de 2001; el de Colón, obert en 2007 i reconvertit en Espai del Client el desembre de 2017; i el d’Alacant, obert el maig de 2022 amb la posada en servici de la línia 10 (Alacant-Natzaret).

El centre que va acollir més visites en 2023 va ser Xàtiva, amb 118.074, la qual cosa suposa un 40,7 % del total. El van seguir Colón, amb 75.293; Benimaclet, amb 54.296; i Alacant, amb 41.944 consultes presencials en el seu primer any obert al complet.

Setembre va ser el mes en què es va registrar un major nombre de visites als Espais i al Centre d’Atenció al Client amb 31.879. El van seguir octubre, amb 26.996; i març, amb 26.098 visites.

Quant a l’horari en què més acudixen els usuaris a estos centres, la forqueta entre les 11 i les 12 hores predomina clarament respecte a la resta de la jornada, seguida de la franja de 12.00 a 13.00 hores i la de 10.00 a 11.00 hores.

Motius de les visites

Els centres reben clients que necessiten informació, però també els qui tramiten el Bo Temporal Jove Gratuït, les targetes personalitzades mensuals, anuals o de la targeta moneder TuiN, Gent Major, Famílies Nombroses i de Mobilitat.

L’any passat l’atenció presencial es va centrar, en primer lloc, en consultes i tramitacions relacionades amb l’Abonament Jove i, després, en la informació general, sobretot qüestions relacionades amb les tarifes, peatge, horaris i itineraris. Després es van situar la gestió de targetes i les incidències que concernixen el suport sense contacte.

Espai del Client

Els Centres d’Atenció del Client sintetitzen i avancen el nou concepte d’oficines d’atenció al client que FGV comença a posar en marxa. Són un lloc d’interrelació entre client i empresa, atés per personal específic, i una àrea on es puguen usar els servicis que s’oferixen, el disseny de l’espai seguix els criteris sobre accessibilitat universal establits en el Pla d’accessibilitat d’FGV.

El nou Espai del Client, a més de les tasques que es fan en la resta de Centres d’Atenció, està orientat a la relació amb l’empresa (per exemple, hi ha habilitada una zona de reunions) i fins i tot disposa de zona wifi, zona de descans, la possibilitat de recàrrega del mòbil i connexió per a tauletes o portàtils.

 

Galeria d'imatges