Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Lluita contra l’abandó escolar

Tres centres educatius de la Comunitat Valenciana participen a Canàries en unes jornades sobre com millorar el rendiment escolar

28/04/2024
  • El programa PROA+ es dirigix als centres educatius que escolaritzen alumnat amb dificultats d’aprenentatge
  • Es treballa l’atenció directa a l’alumnat a través d’activitats com ara el foment de la lectura i la prevenció de l’absentisme

Tres centres educatius de la Comunitat Valenciana han participat en les II Jornades del Programa per a l’Orientació, Avanç i Enriquiment Educatiu en centres d’especial dificultat educativa (PROA+), organitzades pel Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports i la Conselleria regional del Govern de Canàries.

Les jornades, celebrades fa uns dies a Canàries, van comptar amb la participació de 43 centres educatius de diverses comunitats autònomes, tres dels quals de la Comunitat Valenciana.

Es tracta del Centre Rural Agrupat Celumbres, de Cinctorres; la secció de l’Institut d’Ensenyament Secundari Pare Arqués, de Benilloba, i el Centre d’Ensenyament Infantil i Primària Sant Miquel, de Tavernes de la Valldigna.

Durant el transcurs de les jornades, els participants van explicar el mode en què organitzen el seu centre i les activitats transformadores o bones pràctiques que implementen per a garantir l’èxit escolar de l’alumnat més vulnerable, que contribuïxen a reduir l’abandó escolar.

El programa PROA es dirigix als instituts d’Educació Secundària que escolaritzen una proporció important d’alumnat en condició de desavantatge educatiu associat a l’entorn, que presenten dificultats generalitzades en l’aprenentatge.

El seu principal objectiu és millorar l’organització i el funcionament d’estos centres educatius, així com les expectatives escolars de l’alumnat.

Per a fer-ho desenvolupa actuacions en els àmbits següents: atenció directa a l’alumnat a través d’activitats, com ara foment de la lectura i reforços acadèmics complementaris; col·laboració amb les famílies, i relació amb l’entorn per a resoldre problemes com l’absentisme o facilitar la inserció social de l’alumnat.